top of page
Øglænd DBS
Året er 1987 og bedrifts navnet Jonas Øglænd as er forlengst gått inn i historien, nå er det
Øglænd DBS, og i skrivende stund, om Tempo.
Hele organisasjonen har i lang til arbeidet målrettet for å planlegge sesongen 1987-88, ned til minste detalj.
Sesongen har startet og stafettpinnen er levert videre til bedriftens salgsteam for Tempo, nå er det de som har trykket på skuldrene, og alle følger nøye med.
Den enkelte selger kunne fritt gjøre sin presentasjon slik som han mente var riktig i forhold til de ulike kunder, slik som under.
Selgermappe 1987-1988
Priser, rabatter og Tempo sin posisjon i markedet var alltid viktig å få frem.
Salgsargumenter om Tempoens fortreffeligheter måtte med.
Sist, men slett ikke minst, nyheter måtte og med, kanskje som prikken over i`n.
Make money
Hundrevis av hyllemeter fylles opp med tilbehør og reservedeler til Tempoer.
Salget av hjelmer og annet ekstrautstyr sto for en stor del av omsetningen i motorsektoren.
Salget ble fortløpende sendt inn til hovedkontoret, som bearbeidet tallene for senere innkjøpsordrer.
Markedet var preget av prispress, hvor Øglænd DBS dro fordeler av store salgsvolum.
Utvalget av hjelmer fra Bieffe var enormt, de skulle dekke alle behov, og lommebøker.
BF 85 var den gang en forholdsvis dyr hjelm, men ble en av storselgerne.
BK 84 ble i all hovedsak solgt til de som hadde stor motorsykkel.
Øglænd DBS hadde mer, kjøredress i geiteskinn, eller andre skinn, nyrebelter, intercom sett og mye mer.
bottom of page